۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۹

۲۷۴۰ راس دام با نظارت دامپزشکی استان سمنان در عید قربان ذبح شد

۲۷۴۰ راس دام با نظارت دامپزشکی استان سمنان در عید قربان ذبح شد

سمنان - مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: دو هزار و ۷۴۲ راس دام سبک و سنگین با نظارت ۲۹ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی استان در روزعید قربان ذبح شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان سمنان، محمد سعیدی ضمن اشاره به ذبح دو هزار و ۷۴۲ راس دام سبک و سنگین به مناسبت عید قربان با نظارت دامپزشکی در استان سمنان، اظهار داشت: ۱۶ اکیپ ثابت و ۱۳ اکیپ سیار در سطح استان با پذیرش و ذبح و بازرسی دام های قربانی اعم از گاو، گوسفند و بز بر اساس اصول فنی و بهداشتی و شرعی اقدام کردند.

وی اضافه کرد: این اقدامات با بکارگیری و همکاری بیش از ۵۲ نفر نیروی فنی اعم از دکتر دامپزشک و بازرس بهداشتی گوشت و ۱۰ نفر ناظر ذبح شرعی در قالب اکیپ های نظارتی و بازرسی بهداشتی دامپزشکی انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به سایر اقدامات این اکیپ ها در روز عید قربان گفت: میزان ۲۴۱ کیلوگرم لاشه استحصالی و بیش از ۴۵۰کیلو گرم  آلایش خوراکی دامی شامل کبد، کلیه و ریه در روز عید سعید قربان ضبط و معدوم شد.

سعیدی در خاتمه گفت: اجرای این عملیات در افزایش سطح آگاهی عمومی به ویژه در زمینه امکان انتقال بیماری و ابتلای مصرف کنندگان گوشت های غیر بهداشتی در استان سمنان تاثیرگذار بود.

کد خبر 2924630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha